Blog
16
Şub

Format Atarken Nelere Dikkat Edilmeli

Artık herkes formatın nasıl atıldığını biliyor. Özellikle yeni çıkan işletim sistemleri bu işlemleri çok basitçe yapmamızı sağlıyor. Bilgisayarımız yavaşladığında, virüs bulaştığında genellikle format atıyoruz. Zaten belirli aralıklarda da atmak gerekli. Bu sayede de yeni çıkan işletim sistemlerini deneme fırsatı yakalıyoruz. Bu arada başlığı format atarken diye yazdım ama atarken dikkat etmenize gerek yok. Zaten her şey Türkçe. Bence önemli olan atmadan bir hazırlık yapmak. Ben daha önceden Windows 8’i denemiştim. 8.1 sürüm çıkmış. Çok hızlandığından bahsediyor kullananlar. Ben de format atmışken bu sürümü kurayım dedim.

Daha formatı atmadım format öncesi hazırlıklarımı tamamladım. Formattan sonra yükleyeceğim programların listesini çıkardım. Formattan hemen sonra yüklemek üzere. Şimdi kendi listemi sizinle paylaşayım.


Winrar: Herkesin bildiği gibi rar dosyalarını açmaya yarar.

Powe ISO: iso uzantılı dosyaları açmak için.

Notepad: php, html gibi site dosyalarını değiştirmek için.

Nero: DVD, VCD yazmak için.

Microsoft Office: Söylemeye gerek bile yok.

Internet Download Manager: Gelişmiş indirme yöneticisi.

Eset Smart Security: Gelişmiş anti-virüs programı.

CCleaner: Kayıt dosyalarındaki hataları düzeltir ve gereksiz dosyaları siler.

Photoshop: Bilmiyorsan harbi cahilsin.

Adobe Acrobat: Adobe Reader’ın gelişmişi.

Tabii hazırlıklar bununla bitmiyor. Bir de driver meselesi var. Kuracağınız işletim sistemine göre değişiyor bu mesele. Örneğin ben Windows 8 kuracağım ama benim incelikle üreticinin sitesinden bakmam lazım bu driver Windows 8’i destekliyor mu diye. Çok eski bir bilgisayarınız varsa driver otomatik yüklenmeyecektir zaten. Diyelim ki Windows 8 destekli driveri buldum. Ya bunun linkini kaydetmem lazım ya da indirip USB belleğe falan atmam lazım.

Gelelim internet tarayıcısı meselesine. Ben Google Chrome kullandığım için bu konuda hiçbir sıkıntım yok. Çünkü Gmail hesabımla kullanıyorum. Bu sayede tüm ayarlarım, yer imlerim, geçmişim, kayıtlı parolalarım falan kayıtlı. Tek tıkla hepsi yerine gelecektir. Bu arada hiç sevmem baştan yer imi kaydet, şifre gir ohoooooooooooo…

Sanırım şimdi format atmaya hazırım. Yeni bir başlangıç iyi gelecektir. Bıktım lan 6 gb ram, 1 gb ekran kartı, i5 işlemcisi var. Yarım saat bekliyorum ki bilgisayar kendine gelsin. Hem Windows 8.1’in performansı hakkında çok iyi şeyler söylüyorlar. Eminim formattan sonra bu farkı keskin bir şekilde hissederim.

Benzer yazılar:

Yeni BMW 7 Serisi uzaktan kumanda ile park edilebi...
BMW, yeni 7 Serisi’nde yer alacak özellikleri kend...
Bilgisayarım Yavaşladı, Ne Yapabilirim?
Bigisayarınız yavaşsa, başlangıçta bilmediğiniz pr...
Hukuki yazılarınızı sitenizde yayınlamalısınız!
Hukuki yazılarınızı sitenizde yayınlamalısınız...
Instagram’da Takipçi Sayısını Artıracağını Vaat Ed...
Instagram’da Takipçi Sayısını Artıracağını Vaat Ed...
IdeaSoft ve tmob KOBİ’lerin mobil ticarete geçişi ...
Türkiye’de 5 bin 500&...
Booking.js takviminizi tek tuşla herkese açık ve r...
Sık sık gör&u...
3 milyar dolar değerlemeye koşan Slack halka arza ...
Son dönemlerin popüler kur...
İETT, mobil cihazlarla ödemeyi 2016 yılında başlat...
Türkiye’de mobil &oum...
ABD’de tatil dönemi e-ticaret harcamaları 70 milya...
ABD’de Şükran G&...
SafeBeyond, siz öldükten sonra yakınlarınızla ‘ile...
Ölümlüler i&c...
Google SEO Çalışması
SEO Perfect Company Google SEO Çalışması Google SE...
Facebook bu konuşmaya yanıt veremezsin cevap verem...
Facebook'ta arkadaşlarıma mesaj gönderemi...
Posted in Genel, by Feyyaz Usanmaz, Leave a Comment
Yorum Yap!
E-posta hesabınız gözükmeyecektir. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir.